Konkurs diecezjalny dla uczniów klas VII szkół podstawowych oraz gimnazjalistów

Konkurs dla uczniów klas VII szkół podstawowych oraz gimnazjalistów

28.02.2018 – Etap diecezjalny konkursu dla gimnazjum –

miejsce - Zespół Szkół nr 3 im. Jana Pawła II, ul. Kazimierza Wielkiego 1, 05-200 Wołomin, Wejście głowne do szkoły od ulicy Mieszka I.

czas: środa, 28 lutego 2018 roku, godz. 10.00.

W związku z przeżywaną od 2.09.2017 do 16.06.2018 roku peregrynacją Obrazu Matki Bożej Jasnogórskiej w Parafiach Diecezji Warszawsko-Praskiej odbędzie się konkurs wiedzy dla uczniów VII klas szkół podstawowych oraz gimnazjalistów – O historii Obrazu Matki Bożej Częstochowskiej oraz historii Jasnej Góry – pt. Tajemnice Jasnej Góry”.

Prosimy katechetów o zachęcenie uczniów do wzięcia udziału w Diecezjalnym konkursie wiedzy dla młodzieży VII klas szkół podstawowych i gimnazjalistów. Naprawdę warto.

Konkurs wiedzy dla szkół gimnazjalnych jest organizowany po raz kolejny. Składa się  z  dwóch etapów: szkolnego, diecezjalnego. Celem Konkursu jest popularyzacja wiedzy religijnej. W tym roku chcielibyśmy zainteresować uczniów VII-ych klas szkół podstawowych oraz szkół gimnazjalnych, tematem historii obrazu Matki Bożej Częstochowskiej oraz Sanktuarium na Jasnej Górze. Chcemy w ten sposób przybliżyć młodzieży ideę pielgrzymowania w związku tegoroczną peregrynacją kopii Obrazu Matki Bożej Jasnogórskiej w naszej diecezji. Doświadczenie uczy, że przeprowadzenie zawodów na terenie szkoły, podnosi prestiż nauki religii. Jest to zatem szansa nie do pogardzenia.

W Konkursie mogą wziąć udział uczniowie szkół, których udział zgłoszą nauczyciele religii w nieprzekraczalnym terminie do 30 listopada 2017 r.

Zgłoszenia udziału szkoły w Olimpiadzie należy dokonać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez wypełnienie  formularza (formularz jest widoczny po lewej stronie. Zgłoszenia całej szkoły dokonuje jeden z katechetów).

W formularzu należy umieścić następujące dane:

  1. Pełna nazwa i adres szkoły
  2. Telefon szkoły
  3. Przewidywana liczba uczestników
  4. Imię, nazwisko i stopień naukowy nauczyciela religii odpowiedzialnego za zorganizowanie etapu szkolnego.
  5. Kontakt mailowy oraz telefoniczny ww. osoby
  6. Adres do korespondencji. Adres parafii bądź szkoły nie prywatny.
  7. Imiona, nazwiska i stopnie naukowe pozostałych nauczycieli religii
  8. Data zgłoszenia

Zgłoszenie musi zostać potwierdzone przez Komitet Diecezjalny również drogą elektroniczną.

Pozostałe informacje odnajdą Państwo w załączonych dokumentach.

Regulamin tego konkursów i zasady uczestnictwa poniżej.

Rok szkolny 2017/18